Elke zichzelf respecterende stad heeft een ringweg. Maar Haarlem perst het verkeer door het centraal stedelijk gebied. Dit is daar nooit voor ontworpen. Dat levert overlast op voor de bereikbaarheid, veiligheid, milieu en leefbaarheid.
Wat ik wonderbaarlijk vind, is dat de gemeente meerdere ontwikkelzones heeft aangewezen om aan de bouw-opdracht van het rijk te voldoen, en aan het bouwen slaat zónder dat er een helder mobiliteitsplan is. Langs welke wegen en op welke manieren moeten deze nieuwe Haarlemmers in hemelsnaam hun huis, de stad en hun scholen, voorzieningen en banen bereiken? De gemeente stelt dat er nog tijd genoeg is om zo'n plan te maken, en gaat voort met bouwen...
Wat ik wonderbaarlijk vind, is dat de gemeente meerdere ontwikkelzones heeft aangewezen om aan de bouw-opdracht van het rijk te voldoen, en aan het bouwen slaat zónder dat er een helder mobiliteitsplan is. Langs welke wegen en op welke manieren moeten deze nieuwe Haarlemmers in hemelsnaam hun huis, de stad en hun scholen, voorzieningen en banen bereiken? De gemeente stelt dat er nog tijd genoeg is om zo'n plan te maken, en gaat voort met bouwen...