In de Structuurvisie Openbare Ruimte (SOR) 2040 prioriteert Haarlem de voetganger op één, de fietser op twee en het openbaar vervoer op drie. De auto als laatste prioriteit, dat kan maar op één manier: het doorgaande autoverkeer bundelen op een ring.
top of page
Ga naar je live website om dit te zien werken.
Een randweg voor Haarlem. Hoog tijd voor concrete plannen!
Een randweg voor Haarlem. Hoog tijd voor concrete plannen!
1 opmerking
Like
1 opmerking
bottom of page
Er is een rare 'catch '22' lijkt het wel. De provincie acht de verkeersproblematiek in Haarlem-Zuid een lokaal probleem, dat door de stad zelf moet worden opgelost, waardoor de gemeente het enorme verkeersaanbod - 90% forenzen en zwaar verkeer - door te smalle straten moet. De gemeente moet dit rechtvaardigen door wegen, die eigenlijk een 30km regime zouden moeten hebben, aan te wijzen voor 50km. En dit naar de burgers recht praten. Tegelijk lost de gemeente het probleem inderdaad lokaal op, en krijgt de provincie dus gelijk... Wat kunnen we leren van de wél succesvolle gesprekken om de noordzijde van Haarlem beter te bedienen? Met een aanpassing van de A9 en de herinrichting van het Rottenpolderplein?