top of page
Log in
Ga naar je live website om dit te zien werken.
Alle posts
Categorieën
Mijn posts
STELLINGEN
Bekijk onze stellingen en reageer. Laat uw mening horen!
Sorteren op:
Â
Recente activiteit
Alle categorieën volgen
Nieuwe post creëren
HAARLEM KLEM
Overheidsbeleid wordt uitgevoerd in lijn met resultaten en vanuit effectieve inspraak procedures.
in LEEFBAARHEID
0 opmerkingen
0
14 mei 2021
Like
0 opmerkingen
Opmerking toevoegen
HAARLEM KLEM
In de binnenstad moet autoverkeer verder worden teruggedrongen
in MOBILITEIT
In de binnenstad moet autoverkeer verder worden teruggedrongen ten faveure van voetgangers en fietsers en voor die laatste groep worden meer stallingen aangeboden.
0 opmerkingen
0
14 mei 2021
Like
0 opmerkingen
Opmerking toevoegen
HAARLEM KLEM
Parkeren binnen de ring moet overal betaald worden, en bewoners krijgen 1 vergunning per huishouden
in LEEFBAARHEID
0 opmerkingen
0
14 mei 2021
Like
0 opmerkingen
Opmerking toevoegen
HAARLEM KLEM
In de gehele stad moet de maximum snelheid 30 km/uur worden ingesteld
in MOBILITEIT
0 opmerkingen
0
14 mei 2021
Like
0 opmerkingen
Opmerking toevoegen
HaarlemKlem
Hoe is de situatie in Heemstede, Zandvoort en Bloemendaal?
in MOBILITEIT
Heeft de gebrekkige verkeersafwikkeling in Haarlem consequenties voor de aangrenzende gemeenten: Heemstede, Zandvoort en Bloemendaal?
1 opmerking
1
25 sep. 2020
Like
1 opmerking
Opmerking toevoegen
HaarlemKlem
Haarlem perst verkeer door centraal stedelijk gebied.
in MOBILITEIT
Elke zichzelf respecterende stad heeft een ringweg. Maar Haarlem perst het verkeer door het centraal stedelijk gebied. Dit is daar nooit voor ontworpen. Dat levert overlast op voor de bereikbaarheid, veiligheid, milieu en leefbaarheid.
1 opmerking
1
25 sep. 2020
Like
1 opmerking
Opmerking toevoegen
HaarlemKlem
Implementeren van de Structuurvisie Openbare Ruimte (SOR) urgenter dan ooit
in LEEFBAARHEID
Plannen van de gemeente Haarlem om de komende jaren minstens 14.000 woningen te bouwen betekent een verdere verdichting van de stad. Het implementeren van de SOR (en de mobiliteitstransitie) wordt alleen maar urgenter.
0 opmerkingen
0
14 apr. 2020
Like
0 opmerkingen
Opmerking toevoegen
HaarlemKlem
Groei Amsterdam veroorzaakt toename mobiliteit
in MOBILITEIT
Mobiliteit neem toe door bevolkingsgroei in de Metropool Regio Amsterdam (MRA) (planning is 230.000 woningen gebouwd te hebben rond 2040).
0 opmerkingen
0
14 apr. 2020
Like
0 opmerkingen
Opmerking toevoegen
HaarlemKlem
Lightrail in Kennemerland-Zuid?
in MOBILITEIT
De regio Kennemerland-Zuid heeft behoefte aan een Lightrailverbinding van Schiphol via Hoofddorp, Heemstede, Zandvoort, via Strand Bloemendaal (Amsterdam Beach) naar Haarlem station en Amsterdam.
0 opmerkingen
0
14 apr. 2020
Like
0 opmerkingen
Opmerking toevoegen
HaarlemKlem
Woon-werk verkeer vanuit Haarlem West een ramp?
in MOBILITEIT
Voor mensen die werken in Amsterdam, Schiphol of verder naar het Oosten of Zuiden en wonen in Haarlem West of ten westen van de stad Haarlem, is het woon-werkverkeer een ramp.
0 opmerkingen
0
14 apr. 2020
Like
0 opmerkingen
Opmerking toevoegen
HAARLEM KLEM
Het mobiliteitsbeleid van de gemeente Haarlem is onvoldoende meetbaar
in MOBILITEIT
Het mobiliteitsbeleid van de gemeente Haarlem is onvoldoende meetbaar, mooie doelstellingen zullen in de praktijk niet praktisch worden uitgevoerd.
0 opmerkingen
0
14 mei 2021
Like
0 opmerkingen
Opmerking toevoegen
HAARLEM KLEM
De haltes van het regionale OV worden aan de rand van de binnenstad met hubs ingericht
in MOBILITEIT
De haltes van het regionale OV worden aan de rand van de binnenstad met hubs ingericht met focus op aansluiting vanuit de stad zoals voetganger, (e)fietser, en speciaal vervoer, zorg voor goede parkeer voorzieningen
0 opmerkingen
0
14 mei 2021
Like
0 opmerkingen
Opmerking toevoegen
HAARLEM KLEM
Haarlemse ring dient zo voor regionaal verkeer te worden ingericht dat om de stad heen rijden sneller is (max 10 minuten) dan er door heen
in LEEFBAARHEID
0 opmerkingen
0
14 mei 2021
Like
0 opmerkingen
Opmerking toevoegen
HaarlemKlem
Verkeersveiligheid onder druk door nieuwbouw in Haarlem West
in LEEFBAARHEID
Met de ambitieuze nieuwbouwplannen in Haarlem West zonder uitbreiding van de vervoersmogelijkheid/infrastructuur lijkt de verwachting gerechtvaardigd dat de verkeersveiligheid in de woonwijken van Haarlem verder onder druk komt te staan. De huidige infrastructurele plannen getuigen van een vernauwd
1 opmerking
1
14 jan. 2021
Like
1 opmerking
Opmerking toevoegen
HaarlemKlem
Een randweg voor Haarlem. Hoog tijd voor concrete plannen!
in MOBILITEIT
In de Structuurvisie Openbare Ruimte (SOR) 2040 prioriteert Haarlem de voetganger op één, de fietser op twee en het openbaar vervoer op drie. De auto als laatste prioriteit, dat kan maar op één manier: het doorgaande autoverkeer bundelen op een ring.
1 opmerking
1
25 sep. 2020
Like
1 opmerking
Opmerking toevoegen
HaarlemKlem
Steeds meer forenzen!
in MOBILITEIT
De mobiliteit in de regio neemt toe, onder meer door steeds meer forenzen vanuit de regio Groot Amsterdam. De provincie Noord-Holland dient dit samen met de gemeenten in deze regio, onder ogen te zien en op te pakken.
0 opmerkingen
0
14 apr. 2020
Like
0 opmerkingen
Opmerking toevoegen
HaarlemKlem
Veiligheid fietsers in gevaar!
in LEEFBAARHEID
Het doorgaand (vracht- en bus)verkeer door de woonwijken van Haarlem is een ernstige bedreiging voor de veiligheid van (fietsende)kinderen en volwassenen.
0 opmerkingen
0
14 apr. 2020
Like
0 opmerkingen
Opmerking toevoegen
HaarlemKlem
Verbinding tussen Westelijke Randweg en N205?
in MOBILITEIT
Een nieuwe (deels ondergrondse) verbinding van de Westelijke Randweg naar de N205 Schipholweg (de Kennemertunnel of Mariatunnel) kan een aanzienlijke verbetering betekenen voor de bereikbaarheid van de regio en de leefbaarheid voor de bewoners van Haarlem West.
0 opmerkingen
0
14 apr. 2020
Like
0 opmerkingen
Opmerking toevoegen
HaarlemKlem
Bent u de dubbeldekkers zat?
in MOBILITEIT
Het openbaar vervoer in Kennemerland is te veel afhankelijk van buslijnen. Gevolg, grote bussen (dubbeldekkers) rijden door drukke woonstraten.
0 opmerkingen
0
14 apr. 2020
Like
0 opmerkingen
Opmerking toevoegen
bottom of page